El proper divendres 2 de desembre el Museu Deu del Vendrell proposa una nova i entretinguda activitat per a petits i grans per tal de començar a donar la benvinguda a les festes nadalenques.
L'activitat consisteix en un taller de postals pop-up de temàtica nadalenca a càrrec de Yukiko Murata, ceramista i artista del vidre nascuda al Japó, amb residència a Barcelona però vinculada a la vila des de fa anys gràcies a la seva participació en la Biennal de Ceràmica del Vendrell. En aquesta ocasió, Murata oferirà la possibilitat de confeccionar postals en format tridimensional per tal de felicitar les festes nadalenques a familiars i amics a través de la tècnica artística del pop-up, que és molt semblant a l'origami i a la papiroflèxia i en la qual el treball del paper adquireix una nova dimensió amb infinitat de possibilitats visuals i artístiques.
"Veus el que beus?" arriba als instituts del Vendrell amb l'objectiu de sensibilitzar els joves respecte el consum d'alcohol.
Des del proper dimarts 15 de novembre fins al 29 d'aquest mateix mes, els alumnes de segon d'ESO dels instituts Baix Penedès, Andreu Nin i Mediterrània del Vendrell participaran en una sèrie de xerrades preventives per conscienciar aquest sector de la població sobre els problemes que pot ocasionar el consum d'alcohol.
Aquest dissabte 12 de novembre tindrà lloc una nova edició de la Ruta Pau Casals amb audició d'orgue, que organitza el Patronat Municipal de Serveis Culturals de l'Ajuntament del Vendrell, a través de la Casa nadiua i l'Auditori, en col·laboració amb la Fundació Pau Casals, l'Associació Musical Pau Casals i l'Associació d'Amics de l'Orgue. Aquesta ruta permet als ciutadans de la vila i als visitants conèixer els espais vitals del Mestre a la població que el va veure néixer i gaudir d'una audició de l'orgue que ell mateix va a tocar i restaurar.
L'EINA ha rebut una subvenció del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya per poder atendre una part important de les necessitats de formació per a persones que es troben a l'atur. En total, es faran nou cursos, alguns dels quals s'iniciaran abans de finalitzar l'any 2011:
L'Ajuntament del Vendrell exercirà l'opció de prorrogar el Pla de Barris durant dos anys més, fins al 2013. Aquesta decisió permetrà realitzar inversions a la vila per un valor total de 2.256.699,14 euros. El 50% d'aquesta inversió anirà a càrrec de l'Ajuntament del Vendrell i l'altre 50% la realitzarà el Govern de la Generalitat.
Aquesta pròrroga del Pla de Barris tindrà com a particularitat la potenciació dels programes socials. En aquest sentit, més d'un 23% del total de la inversió es destinarà a finalitats socials. Actuacions com el Programa Jove, el programa "Ponts entre nosaltres", el programa de dinamització comercial o el d'atenció a la gent gran, entre d'altres, es repartiran més de 500.000 euros durant els propers 2 anys.
Aigües de Tomoví està implantant als barris marítims del Vendrell un sistema de telelectura de comptadors d'aigua en xarxa fixa, una tecnologia que permet controlar els comptadors cada dia, en temps real, sense necessitat de desplaçar cap operari. Són els anomenats comptadors "intel·ligents". El sistema facilita la lectura remota i automàtica dels comptadors d'aigua i envia dades directament a una central situada a l'oficina d'Aigües de Tomoví.
El Trio Metamorfosis, guanyadors del prestigiós premi de Música de Cambra Montserrat Alavedra 2011 que atorga Unnim Obra Social, serà present el diumenge 13 de novembre, a les 12 h del matí, a l'Auditori Pau Casals del Vendrell. Aquest concert forma part de la programació estable de música dins del Cicle de Tardor.
El Trio Metamorfosis està format per Nora Stankowsky, violí; Liina Leijala, violoncel; i Giorgios Fragkos, piano.
Aquest divendres 11 de novembre l'humor torna al TÀG amb els ex-Teatre de Guerrilla, Carles Xuriguera i Rafel Faixedas, amb l'obra No som res, una roadmovie teatral que narra la història de dos cosins van a l'enterrament del seu avi, però, com que tenen pana, han de continuar a peu fins al cementiri.
Els tres esplais municipals de la gent gran del Vendrell acolliran la xerrada 'Primers auxilis a la llar', que impartirà el personal de la Creu Roja. D'aquesta manera, el proper dimarts 15 de novembre a l'Esplai de la Gent Gran del Tancat es farà la primera d'aquestes sessions. La segona es farà el dimarts 29 de novembre a l'Esplai de la Gent Gran de Coma-ruga i la tercera, el divendres 16 de desembre a l'Esplai de la Gent Gran del Tívoli. Les tres conferències es realitzaran a les 16.30 h.
Ahir va tenir lloc la jornada de balanç de la primera campanya d'impuls del comerç de proximitat en nuclis antics de municipis beneficiaris de la Llei de barris. Un total de vuit ajuntaments catalans amb programes de regeneració integral en marxa han estat els protagonistes d'aquesta iniciativa conjunta.
Aquestes xerrades, obertes tant al públic especialitzat com al públic general, tenen com a objectiu principal l'intercanvi d'idees i opinions sobre diverses temàtiques relacionades amb el món de l'art a través d'una tertúlia amena i distesa.
Dimarts 1 de novembre, el primer tinent d'alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, i el regidor de Serveis Socials, Hermini Caballero, es van desplaçar al domicili de Maria Zambrano per felicitar-la pel seu 100è aniversari. En tractar-se d'una ocasió tan especial, se li va li va lliurar un ram de flors i un pastís.
La plaça del Tívoli acollirà el proper dilluns 7 de novembre l'activitat "Cuida't, t'ho mereixes". Aquesta iniciativa, adreçada principalment a la gent gran, tindrà lloc d'11 a 12.30 h. Durant aquesta jornada es farà exercici a l'aire lliure en un espai públic, la plaça del Tívoli, i es realitzarà una xerrada sobre l'alimentació adequada segons les estacions de l'any, en aquest cas a l'interior de l'Esplai de la Gent Gran del Tívoli.
L'artista barceloní Oriol Móra inaugurarà una exposició sobre les seves pintures abstractes a la Sala Portal del Pardo el divendres 4 de novembre, a les 20 h.
Aquesta mostra dóna a conèixer les diferents obres creades durant els vint anys de dedicació professional de Móra a la pintura. Es podran veure olis sobre tela, acrílics damunt de paper i fins i tot alguns gravats, els quals formen un conjunt extens que vol evocar una trajectòria de dedicació intensa.
El pianista Enrique Bagaria i la compositora i pianista Leonora Milà són els protagonistes del concert que es farà a l'Auditori Pau Casals del Vendrell el proper diumenge 6 de novembre, a les 12 del matí. El concert forma part del Cicle de Tardor que organitza el Patronat Municipal Auditori Pau Casals.
Enrique Bagaria (Barcelona, 1978) finalitza el Grau superior de piano amb les màximes qualificacions al Conservatori Superior Municipal. Durant el curs 1992-93 amplia els seus estudis amb Luiz de Moura Castro i Aquiles Delle Vigne a l'École Normale de París. Stanislav Pochekin li dirigeix el postgrau al Conservatori Superior de Música del Liceu. Entre els anys 1999 i 2003 continua la seva formació a l'Escola Superior de Música Reina Sofía, sota la direcció de Dimitri Bashkirov, Claudio Martínez Mehner i Galina Eguiazarova. Completa la seva formació amb Vadim Suchanov al Richard Strauss Conservatorium de Munic entre els anys 2003 i 2006. També ha rebut classes de mestres com Alicia de Larrocha, Josep M. Colom, Elisso Virsaladze, Leon Fleisher, Andrzej Jasinski, Ralph Gothoni, Vitaly Margulis i Boris Petrushnsky.
El dimecres 26 d'octubre del 2011 va tenir lloc la reunió del 4t Comitè d'avaluació i seguiment del Pla de Barris. En aquesta jornada, l'Ajuntament del Vendrell va presentar una memòria de les activitats del Pla de Barris sobre el desenvolupament del Projecte d'Intervenció Integral. També es va ampliar la informació anterior amb un detallat informe econòmic.
L'any 2011 es commemoren els 150 anys del naixement del poeta Joan Maragall i els 100 de la seva mort. Sota aquest argument, la Biblioteca Pública Terra Baixa, en col·laboració amb la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament del Vendrell i l'Institut de les Lletres Catalanes, ha programat tot un seguit d'actes durant el mes de novembre que inclouen una exposició itinerant, una conferència, un recital poeticomusical i una tertúlia literària.
Els actes s'iniciaran el 2 de novembre, amb l'exposició itinerant "Joan Maragall, el poeta extasiat", una coproducció del Teatre Nacional de Catalunya i la Institució de les Lletres Catalanes, que es podrà visitar fins al dia 24 del mateix mes al vestíbul de la biblioteca.
Amb motiu de la festivitat de Tots Sants, la Regidoria de Medi Ambient i Sostenibilitat de l'Ajuntament del Vendrell realitzarà una campanya al cementiri de la vila durant la qual s'informarà els vilatans de les mesures necessàries que s'han d'adoptar per controlar el mosquit tigre (Aedes albopictus), evitar la proliferació d'aquest insecte i garantir el benestar de la ciutadania.
Ahir va tenir lloc a L'EINA l'acte de cloenda del programa "+ x barris = + x dones", emmarcat en el Pla de Barris del Vendrell per al foment de la igualtat d'oportunitats en el mercat de treball adreçat a dones aturades del nucli antic del Vendrell.L'objectiu d'aquest projecte ha estat inserir laboralment dones aturades mitjançant una atenció personalitzada. El projecte es va iniciar fa un any amb una diagnosi detallada i individualitzada de les necessitats d'ocupació de cada dona, i a partir d'aquí es va desplegar l'itinerari d'actuacions necessàries per treballar la inserció laboral. El marc d'actuació ha girat al voltant de dos blocs d'accions concretes: un bloc d'atenció personalitzada i un bloc d'actuacions en grup que ha inclòs classes d'informàtica.