El Vendrell, 21 d’agost de 2025
La Policia Local ha publicat les dades comparatives del nombre de delictes al Vendrell del segon trimestre d’aquest any 2025 en relació al mateix període de l’any 2024.
Del total de delictes, es constata una reducció del 5% de l’activitat criminal al Vendrell, passant dels 843 casos al 2024 als 803 en aquest mateix període del 2025.
En concret, els delictes contra el patrimoni es redueixen en un 11% (passant de 621 a 558), mentre que els delictes contra la seguretat viària es redueixen en un 25% (baixant de 60 a 45).
El regidor de Seguretat Ciutadana ha manifestat que aquestes bones dades reforcen la tendència a la baixa que ja es va registrar al primer trimestre del 2025, quan van baixar els delictes en un 20% en relació al mateix període de l’any passat.
Aquesta millora dels indicadors de seguretat, segons el regidor, s’atribueix fonamentalment al reforç de les patrulles de proximitat i a les unitats de paisà.
Christian Soriano s’ha mostrat satisfet que les dades confirmin que “ la feina que s’està impulsant des de la Regidoria de seguretat ciutadana va en la bona direcció, tot i que cal continuar treballant perquè n’hi encara molta per fer”.
En aquest sentit, el regidor ha apuntat que per aquest motiu es seguirà apostant per una gran inversió tècnica, operativa i en personal per seguir millorant la seguretat al municipi. En concret, amb mesures com la propera instal·lació de les 45 càmeres del nou sistema de videovigilància (que ja estan adjudicades); la professionalització del cos amb processos en marxa de noves places de sergents i caporals i l’augment de la plantilla per l’any que ve.
El Vendrell, 20 d’agost de 2025
Enguany, el Museu Deu i la Sala Portal del Pardo presenten l’exposició conjunta URGEELL. Viure per la pintura. Aquesta serà la primera exposició pòstuma al Vendrell i que homenatjarà Joaquim Urgell Carcas (1936-2013), nascut al Vendrell en el si de la família dels Capdeferro. Una mostra que es presenta amb la voluntat de conèixer la part més emocional de l’obra d’Urgell.
L’exposició s’inaugurarà el 5 de setembre, a les 19 h, a la Sala Portal del Pardo i, tot seguit, al Museu Deu. Es podrà visitar a la Sala Portal del Pardo fins al 29 de novembre de 2025, i al Museu Deu, fins a l’11 de gener de 2026.
La primera exposició de Joaquim Urgell al Vendrell va ser l’any 1980, a la sala d’exposicions de la Caixa Tarragona. Dos anys més tard, a la mateixa sala, hi exposa les obres vinculades al seu viatge a l’Índia, un dels viatges més inspiradors de la seva carrera. La tercera exposició al Vendrell va ser el 1984. També va participar en una exposició col·lectiva al Restaurant Trastevere, l’any 1986, juntament amb altres vendrellencs.
És una sorpresa conèixer la seva obra i reconèixer les solucions compositives i d’estil que hereta dels ismes del segle XX, així com del passat, tant sigui Velázquez com Goya. Una persona que té a la seva retina artistes com Van Gogh, Chagall, Picasso, Miró, Bacon… que ha trepitjat museus per aprendre sense deixar mai de crear el seu propi llenguatge i recursos artístics.
Urgeell a través de la llum de l’Índia i la crítica social, al Museu Deu
Urgeell es va sentir atret per la filosofia oriental i de l’Índia en particular, on hi va residir llargues temporade, i com a resultat va fer una extensa obra pictòrica d’aquest país i la seva gent. Al Museu Deu trobareu quadres plens de color, moviment i exotisme, on es representen els ghats de Benarés (grades que descendeixen al riu Ganges), els pescadors del golf de Bengala i l’interior de temples.
Per altra banda, Urgeell, preocupat per plasmar tota la descarnada i feridora realitat del món, fa una sèrie de pintures dedicades a persones amb problemes de salut mental, en concret, escenes quotidianes d’un centre psiquiàtric. A la sala trobareu una mostra de personatges que ens transmeten emocions profundes, experiències vitals i lluites internes que afronten els residents en aquests centres.
* Avís i contextualització
En aquesta sala es presenten obres que retraten persones amb trastorns mentals en institucions psiquiàtriques d’èpoques passades. Les escenes reflecteixen concepcions sobre la salut mental pròpies d’un context històric passat, sovint marcat per l’estigmatització i la deshumanització.
Algunes imatges poden resultar impactants o molestes per la manera com representa el patiment psicològic i la reclusió. Aquestes obres no pretenen reforçar estereotips, sinó generar reflexió crítica sobre com s’ha representat i tractat la salut mental al llarg del temps.
Convidem a les persones visitants a acostar-s’hi amb empatia i amb consciència del canvi de valors i coneixements en matèria de salut mental. Aquesta exposició aposta per posar en qüestió el passat per avançar cap a una visió més humana, respectuosa i inclusiva.
Urgeell a través de la figura femenina, a la Sala Portal del Pardo
Impressionen les seves figures retorçades, perjudicades i atrevides. Urgeell ens arrossega a un tenebrisme delicat i expressiu, que ens atrau perquè no deixa de ser una pintura dinàmica i vital, amb un color radiant i violent.
La figura de la dona és habitual en la seva obra. Diferents moments i dones recorren la Sala Portal del Pardo, on podem apreciar la dramatització que en fa de la figura. En algunes d’elles sembla que els hi hagin arrabassat la vida, en altres sembla que sigui el moment en què tot comença. El seu tractament explica gran part de la trajectòria artística de l’artista, a través de les sales de ball, prostíbuls, tavernes o escenes quotidianes.
La figura de la dona també explica el vincle de l’artista amb el Restaurant Pi de la Rambla, a través de les pintures que estaven penjades a les parets d’aquest establiment. El Pi obre les portes com a taverna l’any 1906 i està en funcionament fins al 2006, amb Josep Maria Solé. El restaurant esdevé un centre neuràlgic cultural i de visita obligada per a tothom. Podem parlar d’un espai d’activisme cultural i social, amb persones que hi passaven com Apel·les Fenosa, Federica Montseny, Macià Alavedra, Mary Santpere, Juanjo Puigcorbé o Vázquez Montalbán. També Joan Miró amb la seva dona Pilar Juncosa, que feien parada a menjar de camí a Mont-roig.
Viure per la pintura
Urgeell, que mantenia una relació d’amistat amb Josep Maria Solé, està estretament relacionat amb el restaurant, on podíem trobar les seves obres penjades a les parets per continuar apreciant les seves figures dramatitzades i contrastades. A l’exposició hi ha l’espai que ens convida a submergir-nos i transmetre l’aire parisenc i artístic del Restaurant Pi, a través de les pintures, objectes i mobiliari original.
Per la importància del traç en la seva obra, s’inclou a l’exposició tot de dibuixos i notes que Urgeell realitza a la Bodega Bohemia, que, des dels anys vint del segle passat, es trobava a la cruïlla entre el carrer Nou de la Rambla i el de Lancaster, a la part del darrere d’una botiga de queviures.
Als anys quaranta ja era un espai considerat pels artistes i pels aspirants d’artistes, que per entrar-hi passaven per la botiga travessant-la per un passadís. Entre 1950 i 1971, un artista que feia imitacions de tota mena i que va ser l’ànima del local, un gran transformista, va ser el Gran Gilbert. La sala tenia un piano, un petit escenari i unes cadires al voltant de tauletes quadrades. Després dels anys, i ja amb accés propi pel carrer de Lancaster, el local ja era considerat com un imprescindible de les nits barcelonines. La Bodega Bohemia va tancar portes l’abril de 1998 i l'edifici que l’acollia va ser enderrocat el gener de 2002.
Programa d’activitats
17 d’octubre, a les 17 h, al Portal del Pardo
Joaquim Urgell participava en les Festes del Pa Beneit, en concret a les del seu barri, el Barri de la Plaça Vella. En tenim fotografies, i en concret, l’any 1980, va pintar el carrer del Doctor Garcia, engalanant-lo pel tradicional sopar de veïns.
Convoquem a tothom que ho vulgui a pintar el carrer de les Quatre Fonts per commemorar l’acció artística dels anys 80 al Vendrell.
8 de novembre, a les 12 h, a la Sala Portal del Pardo
Proposem una activitat familiar per crear una obra d’art conjunta, a través de les figures i traços d’Urgeell. Ens inspirarem en les figures humanes. T’hi atreveixes?
13 de novembre, a les 19 h, al Museu Deu
Persones de l’entorn de l’artista formaran part d’una taula rodona al Museu Deu. Parlarem del seu vincle amb el Restaurant Pi, les festes populars i el Vendrell. Coneixerem la part més social del pintor.
Finals de novembre (dia i hora a concretar), a la Sala Portal del Pardo
L’aula de dansa de l’EMMPAC, amb la professora Rebeca Jala al capdavant, presentarà una acció artística inspirada en les obres d’Urgeell, en les que podem apreciar la dramatització que en fa de la figura de la dona.
11 de desembre, a les 18 h, al Museu Deu
Ernest Benito farà un recorregut per l’obra d’Urgeell a través de la recreació audiovisual, per conèixer els personatges, l’estil i les influències artístiques.
12 de desembre, a les 17.30 h, al Museu Deu
Els viatges a l’Índia són una gran font d’inspiració en l’obra d’Urgeell. A través d’una activitat familiar, coneixerem les pintures i farem una ampolla de sals de colors, intentarem aproximar-nos als paisatges asiàtics.
El Vendrell, 18 d'agost de 2025
- El proper dimecres 20 d'agost els membres de La Baula seran els protagonistes del concert del Música a la Vila.
Formada per sis músics amb una llarga trajectòria dins la música d’arrel, La Baula vol esdevenir una peça més en la cadena de transmissió del repertori cançonístic del nostre país. Amb aquesta voluntat,reprenen la tasca dels músics que han recuperat cançons i melodies que havien quedat a l’ombra.
La Baula presenta balades, antics cuplets i cançons testimonis directes o d’investigacions, i les ofereixen al públic revestides amb nous arranjaments. A ‘Cançons a l’ombra’, hi trobem la dolçor de les polifonies vocals convivint amb l’energia de les dobles canyes, el flabiol i la percussió més arrelada.
Aquestes ens conviden a resseguir balades amoroses, romanços històrics i truculents i cançons grotesques que van quedar arraconades per la moral de l’època. Ara les porten a la llum perquè tothom se les faci seves.- El cicle Música a la Vila és gratuït, i totes les sessions són a les 22h, a la plaça del Tívoli.
Enguany és ja la 36a edició del certamen de música tradicional, que torna cada estiu al Vendrell.
L’actualització de l'Ordenança de Convivència i Civisme té com a objectiu combatre de forma més eficient l’incivisme i la inseguretat.
El Vendrell, 13 d’agost de 2025
Un dels principals objectius del govern municipal en aquest mandat 2023-2027 és la millora de la seguretat ciutadana al municipi del Vendrell. I una de les prioritats de la Regidoria de Seguretat Ciutadana per aconseguir aquest objectiu és la redacció i aprovació d’una nova Ordenança de Convivència i Civisme.
Segons ha explicat el regidor de Seguretat Ciutadana, Christian Soriano, calia una actualització de l’ordenança vigent perquè aquesta “no dona resposta als grans reptes que tenim com a ciutat en matèria de seguretat ja que el document data del 2011 i moltes casuístiques no s’adapten a la normativa actual”. A més, segons Soriano, “amb aquesta nova ordenança es pretén perseguir encara més les infraccions, augmentar la pressió sobre els actes delictius, posar més èmfasi en la lluita contra l’incivisme i poder aplicar sancions d’una manera més àgil”.
El regidor de Seguretat Ciutadana ha explicat que la voluntat del govern és que aquesta ordenança sigui un text que compti amb el major consens possible “ja que és molt important per tal que una normativa com aquesta perduri que en la seva elaboració hi participin diferents actors de la societat”. Per això, des d’avui i fins al proper 27 d’agost, l’esborrany que el govern ha negociat amb el grup municipal Som poble-ERC, i que ha estat revisat per la Policia Local, es troba en exposició pública perquè els diferents agents socials i la ciutadania en general el puguin consultar i presentar opinions, propostes o suggeriments. Posteriorment, abans de la fase d’aprovació, el document passarà per la Comissió formada per una representació dels diferents grups municipals.
Algunes de les novetats destacades que incorpora la redacció de la nova Ordenança de Convivència i Civisme són:
-prohibició de mantenir els animals lligats a la via pública.
-prohibició de deixar un animal dins d’un vehicle a altres temperatures sense vigilància.
-es prohibeix la venda de begudes alcohòliques a establiments comercials a partir de les 22 h.
-es prohibeix la sol·licitud o acceptació de serveis sexuals retribuïts a la via pública.
-la sanció per fer grafits passarà de 450€ a 100€ si l’autor el neteja en un termini màxim de 24 h després de la interposició de la denúncia.
-no recollir les defecacions dels animals.
-depositar fora dels contenidors residus o deixalles.
-no evitar actes incívics o molestos que alterin la convivència de la pròpia clientela.
-llençar pedres o altres objectes a animals.
També hi ha hagut una revisió en els imports de les sancions i en les reclamacions de reparació de danys o perjudicis causats.
La consulta pública prèvia a l’aprovació de la nova Ordenança de Convivència i Civisme del Vendrell es pot fer mitjançant el següent enllaç de la seu electrònica:
https://tauler.seu-e.cat/detall?idEns=4316340003&idEdicte=582540
Les opinions, propostes o suggeriments s’hauran de presentar mitjançant el correu electrònic policialocal@elvendrell.net indicant a l’assumpte “Opinions i suggeriments sobre la modificació de la nova ordenança de convivència i civisme”.
El Vendrell, 13 d'agost de 2025
El Museu Apel·les Fenosa ha organitzat les activitats següents aquest mes d'agost:
22 d’agost, a les 18h
Soirée al jardí dels Fenosa. Visita i concert d’Eva Cabanes i Pemi Rovirosa
El jardí dels Fenosa, situat a un palau renaixentista i punt de trobada d’artistes des dels anys 50, s’obre aquest estiu per a un esdeveniment especial on tindrem ocasió de compartir nous relats sobre el seu jardí d’escultures i escoltar les composicions musicals interpretades per Eva Cabanes i Pemi Rovirosa en una atmosfera especial única.
Entrada: 6€
Aforament limitat, cal adquirir l’entrada anticipada a: https://store.museuapellesfenosa.cat/activitats/soiree/
30 d’agost, a les 12h
Visita guiada a l’exposició “Autour. Els hàbitats de Nicole Florensa”
Visita guiada a l'exposició "Autour. Els hàbitats de Nicole Florensa" a càrrec de Nekane Aramburu, comissària de l’exposició i directora de la Fundació Apel·les Fenosa. La mostra dona a conèixer una selecció de l’obra gràfica de Nicole Florensa (París, 1926 – 2012) des d’una perspectiva contemporània en l’exercici de presentar a una autora conscient de la importància de captar escenes i situacions del seu entorn, abordant-les sempre des d’un llenguatge personal aliè a tendències.
Activitat gratuïta amb l’entrada del museu.
Cal inscripció prèvia abans del 22 d’agost a: https://store.museuapellesfenosa.cat/activitats/visitaguiadanicole/
El Vendrell, 12 d'agost de 2025
Dimecres 13 d'agost, els Sol i Serena agafen el relleu del Música a la Vila.
Es tracta d’una formació que va néixer l’any 2003 amb la publicació de la maqueta Sol i serena, disc de butxaca, després de 3 anys de treball i maceració a la recerca d’un estil propi. Més d’una dècada més tard, el grup es va aturar idefinidament per deixar pas a altres projectes dels seus integrants. Dos discos i una llarga llista de concerts per Catalunya i Europa, amb una gira de 28 concerts a Bèlgica com a colofó final de la trajectòria, és el que van donar de sí aquests 10 anys.
Al 2023, els integrants del grup es van tornar a trobar per preparar un concert d’aniversari: una festa per als nostàlgics del grup, però també una nova oportunitat per als nous públics a redescobrir-lo i viure’l en directe, i és el que podrem gaudir a la capital del Baix Penedès.
‘Sol i serena 20aix’ és un concert on trobarem les cançons de sempre amb noves energies i col·laboracions especials. Lluny de pretendre crear una mena de càpsula del temps, aquest concert és més aviat una festa de redescoberta en clau contemporània. Sense perdre l’essència que caracteritza al grup, amb el seu so analògic i la seva varietat d’estils iinstruments, en aquest concert els membres de Sol i Serena es mostren tal i com són ara, amb la suma d’experiències viscudes dins i fora del grup.
El cicle Música a la Vila és gratuït i totes les sessions són a les 22h, a la plaça del Tívoli.
L’Ajuntament del Vendrell activa un pla de xoc amb més vigilància, sancions i campanyes de conscienciació davant del repunt d’abocaments incontrolats de residus.
El Vendrell, 12 d’agost de 2025
Davant d’un augment preocupant d’abocaments incontrolats de residus a la via pública, l’Ajuntament del Vendrell ha anunciat un conjunt de mesures per frenar aquest incivisme que malmet l’entorn urbà.
El regidor de Neteja viària, Jero Merino, ha explicat que “l’objectiu és la tolerància zero als abocaments il·legals i triplicar el nombre d’expedients sancionadors en un any”.
Entre juny de 2023 i el juny de 2025 s’han tramitat 22 expedients sancionadors per abocaments incontrolats en espais públics i per ocupacions no autoritzades amb sacs de runa o contenidors d’obra, amb un import total de 5.700 euros.
Merino ha subratllat que aquestes dades representen només una part del verdader impacte d’aquesta problemàtica: “Estem davant d’un problema persistent que desborda la capacitat actual dels serveis municipals i, per tant, és urgent actuar de forma coordinada i contundent”.
L’informe en qüestió identifica com a zones especialment afectades els polígons industrials La Cometa i Les Mates i, en molts casos, rere d’aquests abocaments hi ha activitats econòmiques il·legals, com poden ser construccions no autoritzades, que utilitzen la via pública com a abocador.
Aplicació de mesures immediates
El regidor ha exposat que la resposta municipal a aquesta problemàtica és un conjunt de mesures de control, de sanció, de vigilància i de conscienciació:
-implantació de càmeres de videovigilància en punts crítics i en col·laboració amb activitats econòmiques i veïnatge;
-creació d’una unitat de la Policia Local especialitzada en medi ambient amb un reforçament de les competències;
-revisió de la normativa i priorització jurídica de les infraccions ambientals;
-campanya de comunicació “El Vendrell, tolerància zero” amb missatges clars sobre les sancions i la responsabilitat ciutadana,
-i publicació periòdica d’expedients i sancions per fomentar la transparència i l’exemplaritat.
Una crida a la ciutadania
Jero Merino ha demanat també la col·laboració activa de la ciutadania per denunciar abocaments, respectar la normativa i fer un ús correcte dels serveis de recollida de residus i punts nets: “Volem un Vendrell net, digne i respectuós . No permetrem que uns pocs taquin la imatge de tots”.
El Vendrell, 12 d'agost de 2025
El passat divendres 8 d'agost, l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez; la regidora de Cultura i Patrimoni, Silvia Vaquero, i la regidora de Cultura Popular, Mariona Figueras, es van desplaçar a Prada de Conflent per signar el protocol d’agermanament entre les dues poblacions, acompanyats per representants dels Nens del Vendrell i de l’Associació Musical Pau Casals, i van assistir al concert de cloenda de l’edició d’enguany del Festival de Música Pau Casals de Prada.
L’alcalde del Vendrell va fer entrega d’un quadre amb fotografies del viatge que van fer entitats vendrellenques a Prada de Conflent, l’any 1966, per homenatjar el Mestre Pau Casals exiliat a la Catalunya Nord, amb motiu del seu 90è aniversari.
El Vendrell, 11 d’agost de 2025
Aquesta matinada, al voltant de les 3:15 h, s’ha produït un incendi al càmping Vendrell Platja ubicat a l’avinguda del Sanatori del nucli marítim de Sant Salvador del Vendrell.
El foc ha estat extingit pels Bombers i s’han evacuat 1.700 persones. Han quedat afectades 17 parcel·les i no hi ha danys personals. Les causes de l’incendi estan sota investigació dels Mossos d’Esquadra. Cap a les 9 h, el càmping ja ha recuperat l’activitat.
El regidor de Seguretat, Christian Soriano, ha explicat que “la ràpida intervenció de Bombers, Mossos d’Esquadra i Policia Local, amb el suport de Protecció Civil del Vendrell, ha estat clau per controlar ràpidament la situació i extingir l’incendi, que no ha causat danys personals”.
L’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, ha agraït la ràpida intervenció dels serveis d’emergència i “ara, un cop extingit l’incendi, la preocupació és atendre les persones afectades per la pèrdua de béns materials i de documentació, i donar-los suport en el retorn a les seves residències o en la necessitat d’haver de fer reallotjaments en altres establiments turístics”.
El Vendrell, 8 d’agost de 2025
Durant tot el mes d’agost, el Tabaris de Coma-ruga acull l’exposició “Àngel Guimerà. Matar el llop”, una mostra de petit format que ofereix una mirada clara i suggeridora a les diverses facetes de l’obra d’un dels grans referents de la literatura catalana. Aquesta exposició ha estat produïda per la Institució de les Lletres Catalanes, amb la col·laboració del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, i forma part de les activitats impulsades durant l’Any Àngel Guimerà (2024). La proposta expositiva ha estat ideada per Ramon Bacardit, comissari de l’efemèride.
L’exposició, impulsada pel Museu Àngel Guimerà del Vendrell, combina material gràfic amb citacions de l’autor per acostar el públic a la seva obra dramàtica, poètica i de reflexió política. El títol, “Matar el llop”, al·ludeix a una de les frases més icòniques del seu teatre i serveix com a fil conductor d’una lectura de la seva producció centrada en el desig com a força poderosa i sovint destructiva. Aquesta idea s’encarna en la figura simbòlica del llop, que apareix sota formes diverses en el seu univers literari.
Els plafons de l’exposició s’estructuren en tres àmbits:
- L’obra dramàtica, que abasta des de les primeres tragèdies en vers fins a una etapa final d’experimentació estètica.
- La poesia, centrada en els dos volums publicats per Guimerà, que destaquen per la seva originalitat i distanciament respecte dels cànons de l’època.
- I finalment, la faceta de l’intel·lectual compromès, amb moments clau com els seus discursos en català a l’Ateneu Barcelonès o als Jocs Florals.
Aquesta activitat s’emmarca també en la celebració del 51è aniversari de la donació de la casa pairal de Guimerà a l’Ajuntament del Vendrell per part dels seus hereus. En aquest sentit, al Museu Àngel Guimerà, situat al cor de la vila del Vendrell, es pot veure una petita mostra commemorativa d’aquesta efemèride, que convida a descobrir més sobre la vida i llegat de l’autor.
L’exposició “Àngel Guimerà. Matar el llop” es pot visitar gratuïtament al Tabaris de Coma-ruga fins al 31 d’agost.
El Vendrell, 7 d’agost de 2025
L’Aula Aquàtica de la Reserva Marina de Masia Blanca, a càrrec d’Oceánicos, presenta un ampli programa d’activitats durant el mes d’agost.
De dimarts a diumenge, i fins al 7 de setembre, es realitza l’activitat d’snorkel amb dues sortides, una a les 9 h i una altra a les 11:30 h. Cal fer reserva: forms.gle/ASdPussp3VTTj2kA7
També es pot gaudir dels següents tallers familiars, que es realitzen a les 18 h i tenen una hora de durada:
Dissabte 9 d’agost: corrents marines
Dissabte 16 d’agost: posidònia
Dissabte 23 d’agost: contaminació marina
Dissabte 30 d’agost: taurons i rajades
Inscripcions: forms.gle/9UM5yoWeqQb2br7z7
Per realitzar l’activitat d’snorkel i els tallers familiars cal adreçar-se a l’Aula Aquàtica ubicada al Port de Coma-ruga.
D’altra banda, aquest dissabte 9 d’agost, a les 19 h, a l’Edifici Tabaris de Coma-ruga, s’iniciarà l’activitat de poder visitar la Reserva Marina de Masia Blanca de Coma-ruga mitjançant unes ulleres virtuals.
Més informació: tel. 618 571 478 i WahtsApp 670 019 171
El Vendrell, 6 d’agost de 2025
L’Ajuntament del Vendrell ha anunciat avui l’activació del botó SOS de l’APP eAgora per poder contactar d’una forma fàcil i ràpida a telèfons d’emergències.
D’aquesta manera, es facilita a la ciutadania un accés directe als telèfons de la Policia Local i de l’Oficina Antiocupacions del Vendrell, i també al telèfon 112 d’atenció d’urgències, en una aplicació per a mòbils que ja ofereix altres serveis com són la informació de notícies, l’agenda d’activitats, processos de participació ciutadana i la comunicació d’incidències a la via pública.
Com funciona?
Descarrega’t l’app eAgora al mòbil.
Cerca l’eAgora El Vendrell.
A la part superior dreta hi trobaràs el botó SOS.
Selecciona el telèfon d’emergències i activa la trucada.
El regidor de Seguretat, Christian Soriano, ha explicat que “l’activació del botó SOS a l’app eAgora ha estat motivada per una iniciativa dels comerciants en col·laboració amb la Unitat de Mediació de a Policia Local del Vendrell. Per tant, és una eina més per augmentar la sensació de seguretat, no només en els establiments comercials, sinó a tota la ciutadania del Vendrell en general”.
El Vendrell, 5 d’agost de 2025
L’Ajuntament del Vendrell va celebrar dilluns 4 d’agost una sessió de ple ordinària.
Es va excusar l’absència de la regidora Núria Rovira (PSC) i del regidor Antonio Moreno (Vox).
Es va aprovar l’acta de la sessió anterior del 30 de juny de 2025, i es va donar compte de les actes de la Junta de Govern Local de 16, 23 i 30 de juny i 7 i 14 de juliol de 2025 i dels Decrets d'Alcaldia del 2035 al 2583.
I es va arribar als acords següents:
-Després de posar en coneixement del Ple la sentència núm. 213/2024, de 4 de setembre de 2024, estimatòria, dictada pel Jutjat Contenciós Administratiu núm. 2 de Tarragona en el procediment ordinari 224/2021-A, relatiu al retorn del cànon satisfet per inversions no amortitzades, per 10 vots a favor (Govern –PSC i PP- i 9 abstencions (Som poble-ERC, Vox, Primer El Vendrell, Comuns El Vendrell i Fem Vendrell), es va aprovar l’acord del pagament al Ministeri de Justícia de l’import d'1.288.916,22€ a favor de la mercantil FCC Aqualia, SA, amb CIF A26019992, en execució de la sentència núm. 213/2024, de 4 de setembre de 2024.
-Per unanimitat, es va aprovar la declaració de la nul·litat de ple dret dels actes en virtut dels quals s’ha satisfet un complement retributiu.
-Per unanimitat, es va aprovar l’expropiació per raons urbanístiques de la finca identificada com a parcel·la 45 del polígon 21.
-Per unanimitat, es va aprovar la formalització de l’agermanament amb Prada de Conflent.
-Per unanimitat, es va aprovar la proposta de resolució presentada pel grup municipal de Som poble – ERC – AM per pal·liar els efectes negatius de la supressió temporal d’aparcaments al nucli del Vendrell arran de les obres a l’avinguda de la Riera de la Bisbal.
Vídeo acta de la sessió plenària: https://actes.elvendrell.cat/sesiones
Valoracions dels grups municipals: https://www.rtvelvendrell.cat/valoracions-del-ple-municipal-ordinari-del-mes-de-juliol/
El Vendrell, 5 d'agost de 2025
Aquest dimecres 6 d'agost arrenca la 36a edició del Música a la Vila, el certamen de música tradicional que torna cada estiu al Vendrell.
Els encarregats de donar el tret de sortida seran els Sons d’Embat, que tenen com a eix central la música folk. Es tracta d'un conjunt liderat per l’acordionista ontinyentí Pau Barberà amb una diversificada i amplia tripulació de 6 músics provinents de València, Catalunya i Andalusia.
El seu espectacle presenta un repertori de cançons pròpies dintre del gènere músiques del món, amb un llenguatge basat en cançons d’arrel de diferents indrets de la península.
El cicle Música a la Vila és gratuït i totes les sessions són a les 22 h, a la plaça del Tívoli.
El Vendrell, 4 d'agost de 2025
El passat divendres 1 d'agost es van recepcionar les obres del Pont de França del Vendrell, declarat BCIL a l'abril del 2024.
Es tracta de la primera intervenció de restauració i conservació en els seus 137 anys d'història, que posa en valor aquesta obra d'enginyeria inaugurada el 15 d'agost de 1888 i que va permetre l'expansió urbana del municipi.
L’actuació "Intervenció de Conservació al Pont de França BCILÇ” compta amb el suport econòmic de la Diputació de Tarragona, amb una subvenció de 147.063,26 euros.
![]()
El Vendrell, 1 d’agost de 2025
Com cada any, des de la Regidoria d’Infància i Joventut s’organitzen les activitats d’estiu gratuïtes JOVEndrell per als joves d’entre 12 i 20 anys amb recursos limitats i amb risc d’exclusió social, que enguany s’han realitzat del 25 de juny al 25 de juliol i que han estat preparades pels dinamitzadors del Casal Jove amb un ampli ventall de temàtiques.
Aquest any s’han fet activitats diverses: arts i creació artística, teatre sonor, esports, rutes temàtiques al municipi i als seus voltants, escape room, activitats aquàtiques i visites a refugis d’animals, amb una mitjana de 20 usuaris al dia.
La regidora de Joventut, Mariona Figueras, valora positivament la participació dels joves i agraeix el treball de les associacions, entitats i espais per fer possibles aquestes activitats en les seves instal·lacions, com és el cas de Mòn La Bassa, ARDA Associació de Rescate y Defensa Animal, Bowling el Vendrell, Organització SUPerando, Complex Esportiu Club Tennis Vendrell, Casal Cívic i Comunitari El Vendrell, Tarraco Jugger, Tabaris, Associació Patí Català de Sant Salvador, Ocells de Foc i Temps de Cures.
El Vendrell, 30 de juliol de 2025
El Vendrell torna a tenir a punt la cita dels dimecres del mes d’agost amb la música tradicional del cicle de Música a la Vila, que enguany arriba a la seva 36a edició.
La programació s’iniciarà dimecres 6 d'agost amb Sons d’Embat, un grup liderat per l’acordionista Pau Barberà que va néixer en el seu projecte final a l’ESMUC. Format per músics de València, Catalunya i Andalusia, presenta un espectacle amb un repertori de cançons d’arrel de diferents indrets de la península.
Dimecres 13 d’agost, el cicle seguirà amb Sol i Serena, un conjunt format per músics d’arreu del principat que va començar la seva trajectòria musical el 2003. Interpretaran les peces del disc que van fer el 2023 per celebrar el seu vintè aniversari.
Dimecres 20 d’agost, la plaça del Tívoli acollirà La Baula, un grup format per sis integrants que s’han ajuntat després de fer camins diferents en el món de la música tradicional. En la seva actuació presentaran el seu primer disc Cançons a l’ombra.
El punt i final del Música a la Vila serà dimecres 27 d’agost amb Pitxorines, un conjunt mallorquí format íntegrament per noies que té un repertori que s’alimenta bàsicament pel cançoner popular de la seva illa. Al Vendrell presentaran el seu àlbum del 2023 que té com a títol Un so qui no es gasta.
La regidora de Cultura i Patrimoni, Silvia Vaquero, ha agraït a la Comissió artística del Música a la Vila el seu treball i implicació per poder presentar avui aquesta “programació de música tradicional tan diversa, amb grups consolidats, però també d’emergents, i amb una important presència femenina”.
El cicle Música a la Vila és gratuït, i totes les sessions són a les 22 h, a la plaça del Tívoli.
El Vendrell, 25 de juiol de 2025
Avui, la regidora de Cultura i Patrimoni, Silvia Vaquero, ha fet balanç del 44è Festival Internacional de Música Pau Casals que va finalitzar el passat 22 de juliol amb 13 concerts i 3.200 assistents, una dada que el consolida com un dels grans esdeveniments de música clàssica de Catalunya.
Enguany, la programació, sota el lema “El fruit de l’amistat” i amb l’acompanyament de la imatge creada per Marina Durany, ha estat dedicada a Casals i el seu profund sentit de l’amistat. I ja està posada la mirada en la propera edició, en què se celebrarà el 150è aniversari del naixement de Pau Casals.
Cal destacar la gran afluència de públic que ha omplert els aforaments de l’Auditori Pau Casals (2.317 assistents) i d'altres espais on s’han programat concerts i activitats, així com el fet que el festival s’ha escampat per tota la ciutat, com ha estat el cas del concert d’orgue a l’Església parroquial (204 assistents), el concert a la plaça Nova (285 assistents) o el concert a l’Escola Municipal de Música Pau Casals (205 assistents).
Silvia Vaquero ha valorat que "és tot un èxit l'evolució del Festival Internacional de Música Pau Casals perquè la col·laboració de l'Ajuntament del Vendrell amb la Fundació Pau Casals està donant molts bons fruits i s'està arribant a un públic més ampli". La regidora també ha agraït el fet "que tant joves emergents com músics eminents hagin vingut al Vendrell a recordar la figura de Pau Casals".
El Vendrell, 24 de juliol de 2025
Des de la seva inauguració, el 14 de juny de 2024, fins al passat 30 de juny, el nou edifici del Tabaris. Museu, Fires i Congressos ha acollit un total de 68 esdeveniments amb la participació de 18.000 persones. Pel que fa al museu, que posa en valor la història i el patrimoni cultural i natural del Vendrell i dels seus nuclis marítims, ha rebut 21.500 visitants. D’altra banda, s’hi ha de sumar tota l’activitat de visites guiades a l’edifici i al seu entorn, de l’espai coworking, de l’oficina de turisme i de les classes de ball. En aquesta última activitat hi han participat un miler de persones.
Respecte al tipus d’esdeveniments que s’hi han celebrat, cal destacar jornades de formació, empresarials i d’ocupació; congressos de diferents entitats i empreses; celebracions d’aniversaris d’empreses familiars i històriques; presentacions de llibres; seminaris; reunions d’entitats; projeccions de cinema, i actes institucionals de l’Ajuntament del Vendrell i altres administracions, entre d’altres activitats. Des del Tabaris també s’ha col·laborat amb actes esportius i altres accions que s’han organitzat al seu entorn més proper.
La regidora de Turisme, Cultura i Patrimoni, Silvia Vaquero, ha destacat que “el balanç del primer any de l’activitat en aquest edifici tan emblemàtic és satisfactori, perquè s’ha constatat que era una necessitat que als nuclis marítims hi havia d’haver un espai de convivència per a la ciutadania i un element dinamitzador de la cultura, el turisme i l’economia del nostre municipi”. La regidora ha afegit que “les dades també posen de manifest que el Tabaris ha esdevingut un espai de referència en el territori per a l’organització d’esdeveniments”.
Més informació sobre el Tabaris. Museu Fires i Congressos: https://tabaris.net/
El Vendrell, 24 de juliol de 2025
Des del passat 1 de juliol, més de 1.800 persones han fet ús del nou servei de bus llançadora entre el centre i la costa del Vendrell, amb una mitjana d'un centenar de viatgers diaris en la darrera setmana. Es tracta d’un servei mol ben valorat per a la dinamització turística i comercial del municipi.
En aquest sentit, aprofitant la posada en marxa d'aquesta nova línia de transport públic d'Autocars del Penedès amb les platges, Comerç del Vendrell ofereix avantatges i descomptes en establiments del centre als visitants que estiguin allotjats en hotels i càmpings de la costa.



















