La matinada del passat dilluns, la Policia Municipal del Vendrell va detenir el presumpte autor d’un robatori en grau de temptativa en un bar de l’avinguda del Baix Penedès, cantonada amb el carrer de les Roquetes.

 

Una jove orquestra, de més de vuitanta membres, serà present a l’Auditori Pau Casals del Vendrell, el diumenge 11 d’abril, a les dotze del migdia. Aquest és un concert que es presenta fora dels cicles habituals i que és fruit de l’interès de diferents institucions estrangeres per conèixer l’entorn de Pau Casals i actuar a l’Auditori Pau Casals.

Es tracta de la jove orquestra de la ciutat de Birminghan, una orquestra de molt prestigi que presenta un complet programa.

El concert s’iniciarà amb l’Obertura del Fetsival Acadèmic, de J. Brahms, i continuarà amb el Concert per a trompa i orquestra, de R. Strauss. A la segona part es podrà escoltar la Simfonia núm. 10, de D. Xostakóvitx.

 

El Cicle de Jazz a l’Auditori continua la seva presència al Vendrell: el divendres dia 9, a dos quarts de nou del vespre (20.30 h), a l’escola Músics actuarà el grup Blow Quintet. És un grup format per Marcos Serrano, saxo tenor; Ivó Oller, trompeta; Leo Tejedor, guitarra; Oriol Roca, contrabaix, i Felipe Greene, bateria.

Des del dia 1 d’abril les instal·lacions esportives municipals de l’avinguda Camp d’Esports i del carrer del Doctor Robert del Vendrell disposaran de desfibril·ladors per oferir als usuaris i treballadors un servei de cardioprotecció.

Per garantir un ús responsable dels aparells, setze monitors esportius de les dues instal·lacions municipals han rebut uns cursos de formació, impartits per personal sanitari autoritzat.


Els desfibril·ladors es troben instal·lats en llocs d’accés autoritzat pel personal, per evitar la seva manipulació de forma descontrolada.

El Mercat estarà instal·lat de l’1 al 4 d’abril, des de les 11 h fins a les 21.30 h, al passeig Marítim, al davant dels jardins de l’Alberg Santa Maria del Mar de Coma-ruga.
Hi podreu trobar llaminadures i caramels; quadres de vellut;  minerals; vestits hindús; bijuteria; avarques; llibres i videojocs; bosses, cinturons i moneders de pell; joieria en plata; quadres a l’oli i artesania de fusta i nacre.


D'altra banda, el primer dissabte de cada mes es duu a terme el mercat "El Racó de l'Art", a la plaça de les Garrofes, de 17 h a 20 h. La primera edició es farà aquest dissabte 3 d’abril.
Hi podeu trobar ceràmica; vidre fusionat; bruixetes; flors de fusta; sabons naturals; pintura artística amb quadres de petit format i teules; bosses aromàtiques, etc.

El Vendrell incorporarà aquesta Setmana Santa una nova oferta de lleure pensada per promocionar els atractius turístics del municipi: les sortides de marxa nòrdica. La marxa nòrdica és una activitat física aeròbica molt agradable i fàcil de practicar per tothom, que incorpora uns bastons similars als utilitzats en l’esquí de fons. De fet, la marxa nòrdica és un exercici més efectiu que només caminar, ja que actua de forma suau però eficaç, millorant la força muscular i tonificant els músculs; activa el sistema cardiovascular, i repercuteix de manera directa en la coordinació i la mobilitat.

La marxa nòrdica té els seus orígens a Finlàndia, on els esquiadors de fons practicaven aquesta activitat física com a complement en el seu entrenament d’estiu. Des de llavors s’ha anat desenvolupant el nou concepte i forma de moviment. Avui dia, la marxa nòrdica ja és un esport practicat per milers de persones arreu del món.

Enguany es compleixen 25 anys de la mort de l’il·lustre poeta català Salvador Espriu i el Vendrell ha organitzat al llarg d’aquest 2010 un seguit d’actes per commemorar l’efemèride. Es tracta d’una oportunitat per recordar tant la seva obra com la seva relació amb el Vendrell i els creadors com Apel·les Fenosa i Pau Casals. La Regidoria de Cultura de l’Ajuntament del Vendrell, junt amb el grup Polièdric, són els encarregats d’organitzar aquests actes que durant el primer trimestre de l’any ja van oferir als vendrellencs un tast d’Espriu amb exposicions, conferències i lectures sobre l’obra del poeta.

A partir del 8 d’abril s’inicia una nova tongada d’actes en els quals entitats com l’Associació Musical Pau Casals, l’Escola de Música Pau Casals o la Fundació Apel·les Fenosa tenen un paper destacat.

 

Segons les dades del Patronat Municipal de Turisme, els establiments hotelers del Vendrell preveuen una ocupació del 45,78% en aquestes vacances de Setmana Santa, una ocupació bastant similar a la de l’any 2009.

D'altra banda, qui registra un percentatge alt de reserves és l'Alberg Santa Maria del Mar de Coma-ruga, que aquestes vacances torna a situar-se en un 76% d'ocupació. Pel que fa a les previsions d'ocupació dels càmpings del municipi, es situen al voltant del 46%.

Durant el mes d’abril, a l’Auditori Pau Casals del Vendrell, es continua el Cicle de Jazz a l’Auditori. Concretament, el dissabte 3, a dos quarts d’onze de la nit, hi ha l’actuació del grup Iván Sáez Pianoless Quartet Meets Angie Rodríguez, una interessant formació que alhora presenta el CD enregistrat al mateix Auditori Pau Casals i que han anomenat Burgos-New York.

Avui al matí, l'alcalde, Benet Jané, i el regidor d'Urbanisme i Obres Públiques, Jaume Escarré, han visitat l'inici d'obres de remodelació del pont d'accés al Nou Vendrell. Durant la visita, han estat acompanyats pel director de xarxa d'ACESA, Miquel Camacho, i pel president de l'Associació de veïns del Nou Vendrell, Alfonso Navarro.

En concret, les obres consisteixen en la instal·lació de dues passarel·les per a vianants d'1,5 metres d'amplada, que estaran separades de la calçada central de circulació de cotxes i que tindran una barana de protecció a la banda de l'autopista. El pressupost de l'obra és de 200.000 euros, a càrrec d'ACESA, i es preveu que es finalitzi al mes d'abril, tenint en compte que hi haurà una aturada durant la Setmana Santa. Miquel Camacho ha explicat que “en algun moment puntual s'haurà de tallar un carril de l'autopista”, per la qual cosa està previst fer aquests talls en una franja horària amb poca circulació de cotxes.

 

La Biblioteca Pública Terra Baixa ha estat una de les escollides per la Subdirecció General de Biblioteques per formar part d’una prova pilot per a la introducció dels e-books a les biblioteques públiques catalanes. En total, seran 28 els llibres electrònics que es distribuiran pels diferents territoris, un dels quals estarà a disposició dels usuaris al Vendrell.

L’objectiu principal d’aquest pla pilot és introduir les noves tecnologies i testar aquestes noves eines en les biblioteques públiques del territori. Així mateix, també es vol fomentar el desenvolupament de col·leccions digitals de llibres electrònics. En aquest sentit, des del Departament s’està treballant en una plataforma tecnològica que permeti la descàrrega d’aquest material des de les pròpies pàgines web de les biblioteques.

 

En el darrer any, l'Ajuntament del Vendrell ha invertit 333.000 euros en treballs de millora i de remodelació del Mercat  municipal. En concret, s'han fet les actuacions següents:

-condicionament d'un espai al soterrani per poder-hi instal·lar una nova cambra frigorífica estructurada en 12 departaments per als paradistes

-modificació de l'accés al Mercat a través del Fons Estatal d'Inversió Local

-treballs d'adequació de l'altell, reparació de la teulada i neteja de la façana

-arranjament de l'estructura de tancament dels aparells d'aire condicionat de la façana

-habilitació d'un espai al soterrani per a la recollida selectiva de residus.

L'alcalde del Vendrell va presentar ahir el nou portal web de l'Ajuntament del Vendrell:  www.elvendrell.cat , un espai d’Internet que té la voluntat de ser una eina útil per als ciutadans i ciutadanes a l’hora de relacionar-se amb l’administració local.   

El nou portal estrena imatge i continguts. D'una banda, el disseny està en sintonia amb la nova imatge corporativa de l'Ajuntament del Vendrell, estrenada fa menys de dos mesos.  És un disseny modern, atractiu i senzill, que facilita la navegació per les diferents pàgines. En segon lloc, la  remodelació del web també ha comportat una reorganització dels continguts, amb l'objectiu que la navegació sigui més operativa i els ciutadans trobin amb facilitat allò que busquen. En concret, s'ha ordenat i s’ha millorat la informació que hi havia en l'anterior versió i alhora se n'ha introduït de nova. En el nou portal municipal els continguts s’organitzen en cinc grans branques: Ajuntament, Informació, Tràmits i gestions, La vila i El Vendrell per temes.

El Casal Cívic del Vendrell va acollir aquest dilluns una iniciativa d’intercanvi cultural a la qual van assistir prop de mig centenar de persones. El grup de dones Al-manar, integrat per veïnes del Vendrell d’origen marroquí, van ser les encarregades de mostrar a la resta de companys de l’Escola d’Adults alguns dels costums del poble marroquí.

La iniciativa forma part del programa d’activitats del Pla Educatiu d’Entorn, que gestiona l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament del Vendrell en col·laboració amb la Generalitat. Aquestes activitats estan a disposició dels centres que les vulguin acollir i en aquesta ocasió ha estat el torn de l’Escola d’Adults del Vendrell, interessada a conèixer més detalls d’una realitat cada cop més propera, com és la quotidianitat dels conciutadans del Vendrell d’origen marroquí.

La Casa nadiua de Pau Casals compta amb una nova filmació inèdita dels actes de celebració que van tenir lloc fa 30 anys, el 10 de novembre de 1979, al Vendrell, amb motiu de l’arribada de les despulles del Mestre al municipi.

La filmació l’ha cedida el veí del Vendrell Josep Urgell, que aquell dia va decidir gravar un dels actes més importants que ha viscut la vila en la seva història contemporània. Les imatges, que són ja en mans dels responsables de la Casa nadiua de Pau Casals, van ser gravades originalment en una càmera de súper 8, tenen bona qualitat i una durada de quatre minuts. En la gravació es pot veure l’entrada del fèretre a l’església parroquial del Vendrell i com la plaça Vella estava plena de gom a gom per rebre les restes mortals del Mestre.

El divendres 26 de març, a dos quarts de nou del vespre, tindrà lloc un concert de jazz a la Biblioteca Pública Terra Baixa del Vendrell que forma part del cicle Jazz a l’Auditori 2010, en el qual participaran grups de jazz de l’escola Músics i el grup Strings Guitar Trio.

 

 

La penúltima etapa de la ronda tindrà com a punt de sortida el municipi aquest proper 27 de març.

El Vendrell ja es prepara per rebre la sortida de la penúltima etapa de la Volta Ciclista a Catalunya, que el proper dissabte 27 de març portarà els corredors participants fins a Barcelona. Per tal de sumar-se a l’esdeveniment i promoure l’ús de la bicicleta entre els vendrellencs i vendrellenques, la Regidoria d’Esports ha programat una sèrie d’activitats al voltant del ciclisme. La Rambla del Vendrell serà l’escenari en el qual, a partir de les 10 h, es trobarà instal·lat un circuit infantil de BTT que es completarà posteriorment, a les 11:30 h i a les 12 h, amb dues master class d’indoor. Els assistents també podran conèixer l’entitat local d’usuaris de bicicleta del Vendrell i del Baix Penedès, BIC-VEN.



L’inici de l’etapa tindrà lloc a la mateixa Rambla, a l’altura de l’Estació, a les 12:30 h, amb la concentració dels corredors que sortiran a les 13:30 h. El recorregut pel terme municipal els portarà a Coma-ruga, on passaran per l’avinguda de la Generalitat, la plaça dels Germans Trillas, l’avinguda Palfuriana i la carretera de Sant Salvador, i entraran al nucli del Vendrell per l’avinguda de Jaume Carner, per dirigir-se cap a Valls. L’arribada, després de prop de 162 quilòmetres, portarà els participants fins a Barcelona.

ACTIVITATS A LA RAMBLA DEL VENDRELL:
- de 10 h a 13 h
CIRCUIT INFANTIL DE BTT
- a les 11,30 h i a les 12 h
MASTER CLASS D’INDOOR
- a les 13,30 h
SORTIDA DE LA 6a ETAPA DE LA VOLTA CICLISTA A CATALUNYA

 

El blues swing i el bugui-bugui, estils populars i reconeguts del món del jazz, ens transportaran de Kansas al Vendrell, on el cicle de Jazz a l’Auditori continua presentant diferents estils. El dissabte 27 de març, a les 22’30 h, hi serà present un dels divulgadors del blues piano al país: el pianista August Tharrats, que estarà acompanyat al contrabaix per Jordi Mestres, i per Anton Jarl a la bateria, a l’Auditori Pau Casals del Vendrell.

August Tharrats és, sens dubte, el pioner del blues i el bugui-bugui piano a Catalunya. Als 4 anys va descobrir el blues escoltant els discos de Ray Charles, Louis Armstrong, Lionel Hampton... És autodidacta, i això ha fet que s’apropi a aquesta música amb humilitat, creant un llenguatge personal. Potser per això músics de la talla de Teddy Edwards, Gene 'Mighty Flea' Connors o B.B.King l’han felicitat per la seva manera de tocar blues. Admirador dels pianistes de l’escola de Kansas City, com el reconegut “bluesman" Jay McShann, destaquen la seva qualitat interpretativa i l’honestedat sobre l'escenari.

L’avinguda Jaume Carner fins el pont de sota la via direcció Barcelona, els carrers Doctor Robert, Pujada de Sant Miquel, Alt, Delma, plaça Nova, Garrofes, Muralla, Carnisseria, lateral de la Riera de la Bisbal (pel cantó de França) i rotonda de la carretera de Sant Salvador fins enllaçar amb el carril bici són els nous vials susceptibles de rebre la subvenció de la propera convocatòria de la Llei de barris, promoguda per la Generalitat.

D’aquesta manera, el govern vol seguir treballant en la millora dels carrers i l’entorn social del nucli històric del Vendrell i donar continuïtat a l’actual Pla de barris, que està executant a “molt bon ritme”, com ha destacat l’alcalde del Vendrell, Benet Jané. Precisament, el fet que s’estigui executant correctament el pressupost del Pla i fins i tot s’estigui treballant per sobre dels terminis fixats inicialment ha dotat de “confiança” el consistori vendrellenc per optar a una nova subvenció. Així mateix, l’alcalde ha afegit que “la gestió del Pla de barris actual i la felicitació expressa de la Generalitat són punts a favor per aquesta nova convocatòria”.

Els joves del Pla de Barris del Vendrell van tenir la oportunitat d’informar-se sobre la SIDA i d’altres malalties de transmissió sexual en una xerrada que va tenir lloc a l’oficina de la plaça Nova el passat 11 de març. La xerrada va estar organitzada per la Creu Roja i els Serveis Socials de l’Ajuntament del Vendrell i va comptar amb la participació d’una quinzena de joves, que s'hi van apuntar de manera voluntària.

©2019 Ajuntament del Vendrell