El Vendrell, 29 de juny de 2026
La setmana passada va tenir lloc a Kymi-Aliveri, Grècia, una nova trobada transnacional del projecte europeu Comings and Goings, cofinançat pel programa euroepeu URBACT IV. La reunió es va celebrar els dies 23 i 24 de juny de 2026 i va reunir les ciutats sòcies del projecte per continuar treballant en la millora de la mobilitat en territoris amb baixa densitat, zones periurbanes o municipis amb nuclis dispersos
Durant la trobada, els participants van conèixer el context local del municipi grec de Kymi-Aliveri i van aprofundir en la bona pràctica desenvolupada per CIM Viseu Dão Lafões, a Portugal, basada en un model de transport flexible i a demanda. Aquesta experiència serveix de referència per analitzar com adaptar solucions similars a les diferents realitats locals de les ciutats participants.
Un dels espais principals de treball va ser el City Clinic – Key Challenges Exchange, on cada ciutat va presentar el seu principal repte local i va rebre aportacions de la resta de socis. Aquesta dinàmica va permetre compartir experiències, identificar dificultats comunes i avançar en possibles solucions pràctiques per millorar la connectivitat i l’accessibilitat dels territoris.
La trobada també va incloure tallers de treball, una sessió de conclusions i visites a iniciatives comunitàries de Kymi-Aliveri, com el Museu Papanikolaou, el Monestir de Kymi i diferents espais naturals del territori.
La participació del Vendrell en aquest projecte europeu permet continuar reflexionant sobre noves formes de mobilitat més flexibles, inclusives i adaptades a les necessitats dels diferents nuclis, urbanitzacions i equipaments del municipi.
