El Vendrell, 30 d’octubre de 2025
Els dies 28 i 29 d’octubre, l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, i la regidora de Turisme, Silvia Vaquero, han participat en una trobada de l’Associació de Viles Termals de Catalunya celebrada a Caldes de Boí.
En el marc d’aquesta trobada, s’han revisat els projectes en curs i la seva evolució; s’ha fet el tancament del balanç econòmic del 2025 i s’ha aprovat el pressupost de l’exercici 2026, i s’ha signat el compromís amb el termalisme amb l’adhesió a la Declaració de Budapest.
Les línies principals de la Declaració de Budapest són:
-Promoure el turisme termal com a eina de suport a la salut pública, revitalització urbana i preservació del llegat cultural i històric.
-Protegir, restaurar i dinamitzar el patrimoni termal històric com a vector cultural, social i econòmic dels municipis i regions.
-Reconèixer l’aigua termal com a recurs estratègic de les comunitats, element essencial de benestar i salut pública, que ha de ser objecte de preservació i gestió responsable, especialment en el context del canvi climàtic.
-Impulsar un model responsable i sostenible de turisme termal que fomenti la interacció conscient amb l’entorn, respectuós amb el medi natural i urbà, i coherent amb els ritmes culturals i socials locals.
-Recolzar iniciatives que generin desenvolupament econòmic i social basades en la història i les tradicions termals específiques de cada territori, tot respectant-ne la identitat i la governança local.
-Fomentar la cooperació i l’intercanvi de coneixement a escala europea i internacional, sota el lideratge de l’Associació Europea de Ciutats Termals Històriques (EHTTA), amb l’objectiu de garantir el futur del termalisme com a bé públic compartit.
-Donar suport als esforços de l’EHTTA per situar el turisme termal com a prioritat estratègica dins el marc de l’agenda de l’Organització Mundial del Turisme (UN Tourism) i de la seva xarxa de Membres Afiliats.