El dimecres 5 d'octubre es celebrarà al Vendrell l'iniciativa "Vine a fer un xut saludable". L'activitat començarà a les 16 h, a la pista Johan Cruyff, ubicada a Mas d'en Gual, on s'organitzarà un campionat de futbol. En aquell mateix espai es muntarà una taula informativa sobre temes de salut.
Aquesta activitat està adreçada als joves del municipi d'entre 14 i 30 anys. Aquest any es confia a repetir la nombrosa participació d'altres edicions. L'activitat convoca uns 150 joves que, ja sigui competint o bé com a observadors, participen de manera activa en aquesta iniciativa. Prop de 20 equips prenen part en la competició organitzada per "fer un xut saludable".
Un dels objectius principals d'aquesta jornada és reflexionar amb els joves sobre els hàbits saludables i crear noves actituds en els diferents àmbits de la salut que els poden afectar, mitjançant una intervenció activa dels agents que treballen en aquest àmbit, tot dinamitzant la jornada a través d'un campionat de futbol on participen joves de tot el municipi. Al mateix temps, es reforça la difusió del Servei d'Assessorament de l'Espai Jove de Salut del Vendrell (cada dijous de 18 h a 20 h al Centre cívic L'Estació).
Eva Moreno, regidora de Ciutadania, en què s'inclou l'Àrea d'Infància i Joventut, ha destacat que "aquest tipus de campionats de futbol oberts ja fa temps que s'organitzen al nostre municipi. Tot i això, des de fa un temps s'ha volgut dotar de més informació juvenil la jornada i promoure tot el relacionat amb els temes de salut. Creiem que la pràctica de l'esport i el foment d'hàbits saludables van íntimament lligats, i aquesta activitat n'és una mostra".
"Vine a fer un xut saludable" està organitzat de forma interdepartamental pel Programa de dinamització de joves de la Regidoria de Convivència i Civisme (educadora de carrer) i l'Espai Jove de Salut de l'Àrea de Joventut.