07-25_TOOBASS45_baixa_webSota el títol de Festival Jove-Música als Jardins, que també forma part del 31è Festival Internacional de Música Pau Casals del Vendrell, s'han organitzat diversos concerts que es fan als Jardins de la Vil·la Museu Pau Casals.

El proper dissabte 30 de juliol a les 19:45 h actuarà en aquests jardins el grup TooBass Quartet, un grup de metall integrat per Aida Bertrán i Victor Ferragut (bomardins) i Carles Lorente i Óscar Senén (tubes). Tots ells són alumnes de l'Escola Superior de Música de Catalunya, que també dóna suport als concerts.

TooBass Quartet neix al si de l'ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) amb la realització de nombroses audicions dintre l'àmbit acadèmic. A principi del curs 2006-2007 sorgeix la iniciativa del grup de fomentar i difondre l'ús de la tuba, així com de donar a conèixer la seva música i les seves possibilitats a través de la música de cambra fora les aules.

L'escàs repertori original amb el qual compta aquesta atípica formació provoca que el grup hagi de realitzar multitud de transcripcions, així com afavorir la potenciació d'un nou repertori mitjançant la producció pròpia i l'encàrrec d'obres. En aquest afany d'ampliar el repertori original, el quartet ha tingut l'honor d'estrenar obres de compositors de renom com Albert Guinovart o Ximo Cano, entre d'altres.

El quartet ha actuat a les Illes Balears, a Catalunya i al País Valencià en diversos cicles de concerts, entre els quals destaquen Els concerts de l'Acadèmia (Auditori de Barcelona), "Sa Nostra", Joventuts Musicals de Vinaròs, Clàssica als Parcs, etc.

Al concert de dissabte interpretaran, entre altres, obres de Morricone, Piazzola, Manzini i Guinovart.



©2019 Ajuntament del Vendrell