L'alcalde del Vendrell va presentar ahir el nou portal web de l'Ajuntament del Vendrell:  www.elvendrell.cat , un espai d’Internet que té la voluntat de ser una eina útil per als ciutadans i ciutadanes a l’hora de relacionar-se amb l’administració local.   

El nou portal estrena imatge i continguts. D'una banda, el disseny està en sintonia amb la nova imatge corporativa de l'Ajuntament del Vendrell, estrenada fa menys de dos mesos.  És un disseny modern, atractiu i senzill, que facilita la navegació per les diferents pàgines. En segon lloc, la  remodelació del web també ha comportat una reorganització dels continguts, amb l'objectiu que la navegació sigui més operativa i els ciutadans trobin amb facilitat allò que busquen. En concret, s'ha ordenat i s’ha millorat la informació que hi havia en l'anterior versió i alhora se n'ha introduït de nova. En el nou portal municipal els continguts s’organitzen en cinc grans branques: Ajuntament, Informació, Tràmits i gestions, La vila i El Vendrell per temes.

En l'apartat d'Ajuntament, l'usuari pot consultar informació corporativa de la mateixa institució, i accedir, per exemple, a les actes i convocatòries de Ple.  La secció d'Informació s'ha potenciat especialment, i inclou notícies, el plànol del municipi, les farmàcies de guàrdia, els telèfons d'interès,  una galeria d'imatges del Vendrell i, fins i tot, un apartat específic de premsa i imatge corporativa.  La vila és l'apartat pensat especialment com a aparador dels atractius del municipi, des del qual es dóna informació útil per als visitants del Vendrell: gastronomia, personatges il·lustres, festes, cultura, platges, etc.

Una de les novetats del nou portal és la secció El Vendrell per temes, que permet accedir amb facilitat als serveis que ofereixen les diferents regidories i àrees de l'Ajuntament del Vendrell i connectar amb aquelles que ja disposen d'una web pròpia.

Però sens dubte una de les renovacions més importants del nou portal és el que ha sofert l'apartat de Tràmits i gestions que, a banda d'ampliar continguts, incorpora la Carpeta Ciutadana. Aquest és un nou servei de l'Ajuntament del Vendrell que permet a qualsevol ciutadà fer tràmits i consultes d'una forma àgil i còmoda sense necessitat de desplaçar-se a les dependències municipals. A través d'Internet, la Carpeta permet consultar la informació personal relacionada amb el padró d'habitants o amb l'estat dels tributs municipals, imprimir tríptics de pagament i realitzar tràmits administratius, entre altres gestions que s'aniran ampliant progressivament. Per poder identificar-se a la Carpeta, és necessari que els usuaris tinguin un d’aquests certificats electrònics: el DNI-e, l'idCat, el certificat d'identitat de persona física o el certificat de persona jurídica en l'àmbit tributari. Precisament, també com a novetat, les oficines del Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) de l'Ajuntament expedeixen ja l'idCAT.   
L'alcalde del Vendrell ha comentat que la voluntat del govern “és el de seguir potenciant la presència municipal a la xarxa i que,  per tant, el web tindrà un procés d'actualització i de millora contínues”.
El nou portal compleix tots els requisits d’accessibilitat per a persones amb discapacitat.



©2019 Ajuntament del Vendrell