Cercar

Tràmits Municipals
Carpeta Ciutadana
Carpeta Ciutadana
 


Revetlla de Sant Joan

La revetlla de Sant Joan és aquell dia esperat en què la nit més curta de l’any ens permet gaudir d’un dia intens, divertit i màgic. Fent referència als seus orígens, la nit del 23 de juny se celebra el solstici d’estiu, és a dir, l’inici del període estival i l’adéu a l’etapa més freda i fosca de l’any.


Per viure la celebració, és típic de tots els catalans encendre fogueres i llançar petards i focs artificials que trenquen la negror del cel omplint-lo de la llum i del color característic de l’estiu. A més a més, tampoc cal oblidar el menjar característic de la nit: la coca de Sant Joan, la qual alguns mengen per postres després de sopar i d’altres per esmorzar després d'una nit plena de moviment. La coca tradicional està elaborada amb fruita, tot i que, actualment, els forners de la vila ens delecten amb diverses especialitats noves de crema, pinyons i, fins i tot, xocolata.


La revetlla de Sant Joan ambienta les platges amb un ball amb orquestra i un concert per al jovent, dos actes que  amenitzen les hores i que s’allarguen fins ben sortit el sol.


En general, es tracta d’una jornada completa en la qual, quan es vulgui anar a dormir ja haurà començat un nou dia.


pdf Cartell de la Revetlla de Sant Joan 2011

 

Imprimir | Recomanar

Salutació de l
Plànol del Vendrell
Digue
facebook_48 twitter_48
Pla de barris
L
El Vendrell Turístic
Ràdio i TV
Joventut

El Temps

Mig ennuvolat

18°C

El Vendrell

Mig ennuvolat

Humitat: 40%

Vent: O a 50 km/h

  • dl. Clarianes

    21°C 13°C

  • dt. Domini del sol

    24°C 14°C

Ajuntament del Vendrell

Plaça Vella, 1 43700 - El Vendrell

Tel. 977 16 64 00 Fax 977 66 11 79