Cercar
Biennal de ceràmica
Una artista suïssa, una israeliana i un nord-americà guanyen els tres premis de la sisena edició de la Biennal de Ceràmica del Vendrell
L’artista suïssa Monique Wuarin ha estat la guanyadora de la sisena edició de la Biennal de Ceràmica del Vendrell amb l’obra Yeraz VI. El jurat, presidit per l’artista M. Àngels Domingo (Madola), format pel regidor de Cultura, Albert Solé, la responsable del Fons d’Art del Vendrell, Gemma Sabaté, l’artista M. Teresa Capeta, i el director del Museu Apel·les Fenosa, Josep Miquel Garcia, van valorar “la creativitat que incideix en la força expressiva, l’equilibri de la forma, la gosadia de la innovació i la sensibilitat i relació entre dues tècniques” d’aquesta peça.

Yeraz VI, de Monique Wuarin
L’obra de Wuarin és feta de gres porcellànic, porcellana i vernís i té una forma gairebé cúbica, amb tons blancs i terrossos. La tècnica emprada per fer-la ha estat el modelatge i una cocció a 1.280 graus.
El segon premi ha anat a parar a l’artista israeliana Simcha Even-Chen amb l’obra que porta per títol Flux de moviment, una peça que també combina el gres porcellànic i la porcellana donant com a resultat unes formes dinàmiques de tons blancs i línies negres.

Flux de moviment, de Simcha Even-Chen
El tercer classificat ha estat el nord-americà Todd Shanafelt amb l’obra Les plomes blanques, una composició de figures que combina el fang, la fusta, el metall i el poliestirè.

Les plomes blanques, de Todd Shanafelt
El jurat va fer entrega dels premis divendres passat coincidint amb la inauguració de la mostra, on estaven exposades totes les peces seleccionades per al certamen que es podran veure fins al proper 30 d’octubre a la Sala Portal del Pardo. En aquest acte també es va voler reconèixer amb un accèssit l’artista catalana Cristina Màrquez, que va proposar un treball fet en porcellana sota el títol Fragments o finestra.

Camil·la Pérez, presidenta de la Comissió de Ceràmica
Gemma Sabaté, membre del Jurat
M. Teresa Capeta, membre del Jurat
Albert Solé, regidor de Cultura
Benet Jané, Alcalde del Vendrell
Madola (M. Àngels Domingo), membre del Jurat
Josep Miquel García, membre del Jurat
La guanyadora del certamen s’endu com a premi la publicació d’un llibre sobre la seva obra, amb la participació d’un reconegut crític d’art. El segon i tercer guardonats protagonitzaran, junt amb el guanyador, una exposició conjunta la tardor vinent i l’edició del catàleg d’aquesta exposició.
_______________________________________________________________
ARTISTES SELECCIONATS PER A LA VI BIENNAL DE CERÀMICA DEL VENDRELL
El passat divendres 8 de juliol el Jurat de la VI Biennal de Ceràmica va presentar el veredicte dels artistes que exposaran la seva obra en la mostra d’enguany. Aquesta, tindrà lloc el proper divendres 30 de setembre a la Sala Portal del Pardo (el Vendrell), coincidint amb la VI Fira de Ceràmica.
En total, s’han presentat 97 obres de 48 ceramistes d’arreu del món: Espanya, Portugal, França, Itàlia, Suïssa, Bèlgica, Polònia, Àustria, Regne Unit, Rússia, Sèrbia, Holanda, Turquia, Egipte, Israel, Xile, Perú, Estats Units, Argentina i Mèxic.
El Jurat el componen persones de reconegut prestigi dins el món de la ceràmica i de l’art en general, com M. Àngels Domingo, ceramista, Gemma Sabaté, responsable del Fons d’Art de l’Ajuntament del Vendrell, Inmaculada Socias, professora d’història de l’Art, M. Teresa capeta, ceramista, Josep Miquel García, crítíc d’Art i director del Museu Apel·les Fenosa, i Albert Solé, regidor de Cultura.
Els ceramistes seleccionats han estat els següents:
- Todd Shanafelt, de Mankato (Estats Units)
- Rachel Grimshaw, de Wigan (Regne Unit)
- Emet Egemen Isik Aslan, de Konya (Turquia)
- Martha Rieger (Israel)
- Simcha Even-Chen, de Rehovot (Israel)
- Monique Wuarin, de Jussy (Suïssa)
- Rafael Pareja, de Vinalesa (València)
- Vladica Sivcev, de Brussel·les (Bèlgica)
- Cristina del Castillo, de Paso de los Libres (Argentina)
- Ramon Fort, de Llers (Girona)
- Joanna Teper, de Wroclaw (Polònia)
- Ayako Funato, del Vedat de Torrente (València)
- Roser Oter, de Santa Oliva (Tarragona)
- Monika Hinterberg, de Linz (Àustria)
- Marta Danés Pons, de Serraduy (Osca)
- Cristina Márquez, de Barcelona
- Eva López, de Barcelona
- Lelia cardosi, de Terracina (Itàlia)
El dia de la inauguració de l’exposició, el Jurat donarà a conèixer el guanyador de la VI Biennal de Ceràmica. El primer premi és l’edició d’un llibre amb il·lustracions de color de l’obra, el currículum de l’autor i una anàlisi de l’obra dins el context de l’art contemporani feta per un coneixedor de la ceràmica actual. Aquest llibre es publicarà durant l’any següent i es presentarà el dia de la inauguració de l’exposició que l’Ajuntament organitzarà per als tres primers guanyadors. Els segon i tercer premis constaran d’una exposició conjunta amb edició de catàleg durant l’octubre de 2012.
Bases en PDF (català, castellà i anglès)




















